Sdílení Susila

Stránky o léčení duše i těla, miminkách a kojení

Životní styl,strava pro zdravé tělo

Dělená strava z hlediska převládající složky bílkovinné či sacharidové

Konzumování potravin bohatých na bílkoviny a potravin bohatých na škroby brání jejich přirozenému a úplnému strávení.Pokud jíme podle principu dělené stravy, trávící trakt se méně namáhá, člověk necítí po jídle únavu a i u zcela zdravého člověka, který nepotřebuje odstraňovat či zmírňovat neduhy se zvýší jeho výkonnost.

Dělená strava není dieta,ale celoživotní životní styl.

Trávení bílkovin vyžaduje silně kyselé prostředí , zatímco trávení sacharidů vyžaduje prostředí zásadité. Konzumace bílkovin vyvolá v žaludku produkci kyseliny chlorovodíkové a pepsinu, toto prostředí pak omezí účinnost enzymu amylázy ze slin. Jíme-li pouze sacharidy, tak se vylučuje v žaludku málo kyselých šťáv proto účinnost amylázy ze slin zůstane zachována a tak mohou být sacharidy lépe tráveny. Při konzumaci jídel, obsahujících součastně bílkoviny i sacharidy dochází k přetěžování žaludku od kterého žádáme, aby prováděl protichůdné reakce což vede k tomu, že určitá část potravy není dokonalé strávená. Tyto nedostatečně natrávené potraviny mají škodlivý účinek na organismus. Za „neutrální" ve smyslu dělené stravy jsou považovány tuky, protože nenarušují ani trávení bílkovin, ani trávení sacharidů. Harmonizují se všemi potravinami. Navíc tuk se netráví v žaludku, ale až v horní části tenkého střeva, a proto nenarušuje trávicí proces.

 

Pravidlo správné kombinace potravin je, že lidský organizmus není stvořen k tomu, aby žaludek strávil současně více jako jednu koncentrovanou potravu. Je to velmi jednoduché, přitom nesmírně důležité. Vše kromě ovoce, zeleniny a salátů je koncentrované.

Dělená strava představuje základní stupeň přechodu ke skutečně zdravé stravě.

 

Dělená strava z hlediska kyselinotvorných a zásadotvorných potravin

V přírodním léčitelství je rovnováha mezi kyselostí a zásaditostí těla základem každé léčby.Je to podstatně dokonalejší dělení potravin.Překyselený porganismus nemůže být zdravý.Zdraví (neboli stav bez nemoci) je  bezprostředně závislé na rovnováze kyselých a zásaditých látek v těle. Stav nadbytku kyselin způsobuje či zhoršuje drtivou většinu nemocí.

Hlavní příčiny překyselení organismu

-špatná výživa

-špatné stravovací návyky

-špatný způsob života

-příliš mnoho bílkovin

-cukr

-alkohol

-nikotin

-nasycené mastné kyseliny

-jedovaté látky v životním prostředí

-jedy z poživatin

-elektrosmog

-chemické léky

-zloba a agrese

-stres a nahromaděná duševní zátěž

Onemocnění uváděná ve spojitost s překyselením organismu jsou např.vysoký krevní tlak, podrážděnost, deprese, nespavost, únava, premenstruační syndrom, osteoporoza, snížená imunita, cukrovka, infarkt, cévní mozkové příhoda a mnohé další.

Zásaditost či překyselení organismu lze poměrně přesně sledovat v domácích podmínkách pomoci lakmusových papírků (k dostání v lékárnách). Běžně se testuje moč a pH první ranní moče by mělo být v rozmezí od 6,5 do 7,5. Hodnota pH pod 6,5 znamená, že naše tělo je překyselené.Nestačí ovšem jednou změřit,jde spíše o dlouhodobější sledování.

 

Dělení potravin z hlediska kyselin a zásad

Kyselinotvorné potraviny:Ančovičky, avokádo, bílé víno, bonbony, brambůrky, broskve v plechovce, burské oříšky, candát, cukr, čaj (černý), čajovka, čočka, čokoládové jazýčky, divoké prase, dort sachr, eidam, ementál (45 % tuku), fritovací olej, gorgonzola, halibut, hovězí pečetně, hovězí řízek, hranolky, humr, husa, husí játra, játra, játrové knedlíčky, jehněčí, jelito, jitrnice, kandované ovoce, kapr, karbanátek, kari koření, kečup, klobása, kokosový olej, kokosový ořech, krevní tlačenka, krocan, langusta, ledvinky, limonády, liška jedlá, losos, majonéza, makrela, marcipán, máslové sušenky, maso, mleté maso, mušle, nugát, ovarové koleno, ovocné bonbony, ovocné víno, pálenka, pečený sleď, perník, pivo, polévková kostka, preclík, pstruh, račí maso, rostbíf, rum, rybí tyčinky, salám, sardele, sardinky, skořicové cukroví, sladové pivo, sleď, smažené krokety, sůl, sýr Bries, sýr s hříbky, šampaňské, špek, štika, šunka, tavený sýr, treska, třtinový cukr, tučné vepřové maso, tuňák, tvarohový koláč, tvrdý salám, úhoř, vaječný likér, vepřová kotleta, volský jazyk, vuřt, whisky, zajíc.

Zásadotvorné a neutrální potraviny:Ananas, artyčoky, aspik, bambusové klíčky, banány, borůvky, bramborová polévka, bramborové knedlíky, brambory, brokolice, broskve (čerstvé), brynza, bylinkové čaje, camembert (30 % tuku), celer, celozrnný chléb, cibule, citrony, cuketa, cukrová kukuřice, čaj zelený, černý kořen, černý nasládlý chléb, černý rybíz, červená řepa, červené zelí, česnek, dietní margarin, dietní olej, droždí, dýně, fazole zelené, fenykl, grahamový chléb, grapefruitový džus, hlávkové zelí, hovězí filet, hrášek čerstvý, hrušky, husí prsa, chřest, jablečná šťáva přírodní, jablečná dřeň, jablečné víno, jablečný koláč – kynuté těsto, jablko, jáhly, jahody čerstvé, jogurt, kapust, kapusta kadeřavá, kdoule, kedlubny, Knackebrott, kondenzované mléko, kopr, kroupy, krupice, krůtí maso, kukuřice, květák, kyselá smetana, kyselé zelí, lanýž, ledový salát, lněná semínka, maliny, margarin, máslo, medový meloun, meloun, meruňky, minerální voda neperlivá, mirabelky, mléko (1,5 až 3,5 % tuku), mrkev, nektarinky, netučné mléko sbírané, netučný tvaroh, nudle, odstřeďované mléko, okurky, okurky v koprovém nálevu, okurky v octovém nálevu, ořechy, ostružiny, petržel, platýs, podmáslí, polévková zelenina, pomeranče, pomerančový džus přírodní, pórek, rajčata, rajčatový džus, růžičková kapusta, rýže natural, ředkev, ředkvičky, řeřicha, slepice pečená i vařená, slunečnicový olej, sójové klíčky, srnčí kýta, šípky, špenát, šťáva z kyselého zelí, švestky, telecí filé, telecí stehno, treska, třešně, tučné mléko tvaroh, ústřice, želatina, žitná mouka typ 997, žitný chléb.
 

Dělení potravin dle převládající složky bílkovinné či sacharidové

 

  • Bílkoviny

 

  • Maso, drůbež, zvěřina, ryby, mušle a ústřice, celá vejce, sýr
  • Rajčata
  • Sojové boby, tofu
  • Mléko, jogurt, všechny sýry kromě tvarohových (žervé, ricotta, cottage, imperial, apod.)
  • Víno, mošt, ovocné šťávy

Neutrální

  • Veškerá zelenina kromě brambor a cukrové kukuřice
  • Všechny oříšky kromě arašídů
  • Máslo, šlehačka, smetana, tvaroh a tvarohové sýry (2), vaječné žloutky
  • Jogurt a mléko:
    jsou to bílkovinové potraviny, ale mají nízký obsah bílkovin a pouze ve velmi malých množstvích je lze kombinovat se škrobovými potravinami
  • Za studena lisovaný sezamový, slunečnicový nebo olivový olej
  • Všechny přísady do salátů
  • Čočka, sušený hrách, sušené nebo nakládané fazole a boby, cizrna apod., ale ne sójové boby
  • Semena a klíčky
  • Bylinky a koření, rozinky
  • Med, javorový sirup
  •  
  • Sacharidy
  • Brambory, cukrová kukuřice
  • Chléb, mouka, oves, pšenice, ječmen, rýže, jáhly, žito, pohanka
  • Velmi sladké ovoce, jako zralé hrušky, banány, papája, mango, velmi sladké hroznové víno
  • Pivo



 
Toto je zápatí Vašich stránek. Text můžete změnit v administraci v 'Nastavení stránek'.